Met het Derde Element als inspiratiebron hebben we de expertise van onze medewerkers gebundeld tot inspirerende activiteiten die jouw collega’s tijdens een teamdag even weghalen uit de agenda van de dag. Als een verdiende vorm van ontspanning en beweging.

De activiteiten kunnen ook ingezet worden tijdens een HR-event als een begeleide omweg naar bewuster samenwerken, verbindend communiceren of dienend leiderschap.

 


Bewust bewegen in de natuur
Wandelen in de natuur ontspant de geest. Je voelt je meteen herboren. Het bevordert je geheugen en verhoogt je zelfvertrouwen. Tijdens onze wandelingen ervaar je meteen de gunstige effecten. Op eenvoudige vraag voegen we speelse opdrachten toe of maken we er een wandelvergadering van.
Liever met de fiets? We ontwarren de knooppunten van het fietsennetwerk tot een traject langs leuke wegjes in de omgeving. Met een mountainbike of liever elektrisch. Wij zorgen voor het juiste materiaal en de professionele begeleiding.

 

 


KEYNOTE
Stretchende inzichten uit de Jeugdzorg
In het boek ‘Leer(r)echt in Rizsas’ over de werking van Rizsas, een schoolvervangend project op Molenmoes, schrijft Professor Em. René Bouwen: “Met de bril van de organisatiepsychologie zag ik in Rizsas echt een organisatie-in-de-maak en bovendien dan ook nog echt een lerende organisatie. Zelden zag ik co-creatie en agility beter gedocumenteerd dan door de dagelijkse praktijk hier. Dagelijks wordt een nieuwe samenwerking gezet en geëvalueerd.”
Tijdens deze keynote getuigen begeleiders, vrijwilligers en/of jongeren over de bewegingen die zich hier elke dag afspelen. Deze uitwisseling tussen schijnbaar andere werelden kan verrijkt worden met een inleefsessie, een workshop met paarden of een sessie op het touwenparcours.

 

 

Heb je vragen over de mogelijkheden? Neem gerust contact op met
Annick Haesendonck
Telefoon: 016 208 206
Gsm: 0493 40 68 19
E-mail: [email protected]

Adres Zaal Coppens
Klein-Vlasselaar 14, 3111 Wezemaal (Rotselaar)
goo.gl/maps/K83hbybKacu

 


Het Derde Element speelt een belangrijke rol in de Instutionele Pedagogie. Vanuit een persoonlijke interesse installeert de begeleider met toewijding een activiteit voor de aanwezigen. De volle aandacht gaat uit naar de uitvoering van dit derde element. De begeleider nodigt de aanwezigen uit om in beweging te komen en geprikkeld te geraken door ‘iets’. Het is een respectvol interactieproces om interesses op te wekken, midden in de eigen talenten te gaan staan en verantwoordelijkheid op te nemen binnen de eigen leefwereld.